søndag 1. mars 2009

Australia - fantastisk!

Vel naa er vi endelig i Australia. Det vi naa har gledet oss til i lange stunder... Vi kom til Cairns paa torsdag, hentet bilen og vips saa var vi igang:) Vi hadde bestilt 5 dager tur paa en seilbaat som vi hadde faat beskjed om at skulle gaa fra Cairns, og som det ogsaa saa ut som ut ifra papirene. Vi dro til et info senter for aa hoere litt ang kart osv., og da hun fikk se papirene paa seilturen sa hun: Airlie Beach er ca 9timer kjoeretur herfra, dere rekker ikke noe her oppe dere... Og det var derfra vi skulle vaere med paa seiltur... Vel da var det bare aa gjoere om planene, og sette snuta soerover.





Som dere ser er vaar lille van dekorert med div. Og noen av disse klistremerkene passer ikke helt til oss, legg merke til det nederst til venstre.. Det legger mange andre merke til ogsaa, uheldigvis... Men men.. det kan vi ikke gjoere noe med - saa tut og kjoer ;)


Men turen var ikke saa dum.. For foerste biten tok vi litt inne i landet saa vi fikk sett regnskog, fosser og herlige fjell...





Naar vi igjen kom ut til kysten paa loerdag meldte vi oss paa rafting, en heldags greie med lunsj. Og tro meg - det var helt genialt. Vi satt 6stk totalt i baaten, og foerste vi gjorde var aa svoemme litt i stroemmen, saa begynte morroa ;) Noen av fossene var saann at vi satt nede i baaten, holdt en haand i baaten og en haand paa padleaara, og naar vi kom nederst i fossen var hodene vaare langt under vann, men da var det bare aa holde seg fast og vente paa at vi kom opp igjen.. helt vilt.. Vi flippa ogsaa en gang helt paa slutten.

Rafting var helt utrolig morro, men det vi gjorde i gaar tok nok kaka.. Vi hoppa i fallskjerm.. Ja da, Hilde og jeg HOPPA I FALLSKJERM, 14 000feet.. Og det var det jeg vil kalle en sinnsyk opplevelse, en opplevelse som faar hjerte til aa hamre fortere enn du noen gang kan forestille deg at det er i standt til, en opplevelse som gir deg et adrenalin kick du aldri vil glemme - rett og slett UTROLIG. Vi kjoerte opp i flyet, og jeg var overraskende rolig, Hilde klarte seg ogsaa overraskende bra til aa vaere henne.. hehe.. ho er litt mer redd for hoeyder enn det jeg er.. Men naar vi skulle hoppe, saa kom det natrulige instinktet: dette er ikke lurt, snu naa foer det er for seint!!! Jeg var nr.2, og ho som hoppa foer meg bare forsvant paa null komma niks... Saa naar vi begynte aa naerme oss utgangen kom reaksjonen: no no no no no no.. ogsaa var det gjort.. Jeg satt der med beina utfor flyet, 14 000feet over bakken, med ingenting bortsett fra meg selv og Sam (proffen) aa holde meg fast i... Men det var vilt, det var helt utrolig... mer enn 60sek i fritt fall.. ogsaa lande paa beachen :) herlig, herlig herlig ...

Vel vel, naa i dag har vi tatt andre og siste bit av turen hit ned til Airlie Beach i vaar lille van. Helt genialt egentlig, dobbelt seng og et minikjoekken bak. Saa vi sover i bilen paa campingplasser langs veien, helt genialt. Maa bare si det, i gaar var en stor dag for fr. Mageli.. Som dere vet hoppa ho i fallskjerm, men hun tok ogsaa en doed frosk ut av bassenget... Jeg saa at jeg kunne gjoere det, men nope - dette skulle hun gjoere, zero problem. Klart det tok kanskje 20min, og ho trippa rundt den paa taa ganske mange ganger, men ho gjorde det :) Utrolig.. saa naa er det 3-0 til jentene :) ( for dere som ikke har foelgt med hele veien, saa mener jeg med det er 3-0 til oss mot dyre riket.. de gangene vi har moett paa utfordringer med dyr, og vi har vunnet..)

Og i dag har vi hatt vaare foerste timer paa stranda her i Australia, og tro meg folkens - det var deilig det :)

Naa drar vi da til sjoes i morgen.... og forhaapentligvis er vi brune naar vi kommer paa land igjen, og ikke hummer :)

Kjersti ;)

" Hakuna Matata"

1 kommentar:

  1. Haha, jeg må le av deg Hilde! Kan se for meg at du danser rundt den stakkars frosken:P

    SvarSlett