fredag 20. mars 2009

Sydney...:)

Heisann heisann:)

Haaper alt staar bra til med alle dere...
Vi maa bare faa si det at vi syns det er kjempekoselig at det er saa mange som foelger med paa det vi skriver...det setter vi stoooooor pris paa:)

I gaar ankom vi altsaa Sydney...Vi dro fra surf - campen klokken 9, og da hadde vi allerede hatt en okt med surfing, pakket og spist frokost;) Vi ble vekket 5.45 i gaar, tok paa oss en iskald, vaat vaatdrakt, bar surfebrettet ned til stranda og var klare til aa surfe klokka 6...da var det fremdeles bekmorkt;) Jeg var lite klar for aa surfe i morket - og spesielt ikke naar jeg vet det er haier der!! Men men, hvor mange ganger har man sjansen til aa surfe i soloppgangen...Vi var vel uti der i ca. 1 time, og det var saa fint:) Sola sto opp i horisonten, vi saa delfiner og jeg greide faktisk aa surfe oppe paa bolgen (saann som proffene gjoer vet dere;) ) og ikke bare foran den...saa det var veldig artig:)

Naa bor vi her i Sydney sammen med Pernille og Tine fra Danmark, og Chris og Maggi fra Haugesund:) Kjempekoselig:) Og i gaar traff vi ogsaa Helene - UTROLIG koselig aa treffe henne igjen:) Det var bare flaks at vi greide aa treffes, for de dro nordover i dag, mens vi kom i gaar...saa det var goy:)

I dag har vi hatt en "sightseeing - dag", og naa er vi veeeldig godt kjent paa kjopesentrene her...vi har enda ikke sett operahuset eller Harbour Bridge, men men...vi har hvertfall funnet ut at det er mulig aa dra bankkortet varmt her ogsaa;)

I morgen er planen aa ligge aa steke paa Bondi Beach...saa det er best den sola har tenkt til aa vise seg i morgen ogsaa:) Jeg har bare ikke raad til mer sightseeing naa altsaa...

Naa skal vi ut aa handle inn litt mat, saa skal vi faktisk lage mat her paa hostellet i kveld...Chris og de fem jentene;) Hehe...han i resepsjonen ble nok ganske misunnelig da han sjekket inn en gutt og fem jenter i gaar ja;)

Naa har vi snart vaert borte i tre maaneder, og vi merker at savnet etter den norske maten er stort! Daglig drommer vi om grovbrod med skinke og ost (NORWEGIA!!!!), melk og Toro Brownies:)
Kjersti snakker ikke rent sjelden om mors polsegrateng, og det gaar ikke en dag uten at jeg vil ha pappas kyllingfileter i creme fraiche og mammas ostekake:) Mmmmmmm.......Og for ikke aa snakke om havregroten min! Jeg som spiser det til frokost HVER dag naar jeg er hjemme...men Tine og Pernille har havre, saa i morgen skal jeg faktisk lage havregrot...tviler paa at den blir like god som hjemme, men bare det ligner litt, saa er jeg fornoyd:):) I gaar fant vi ogsaa ut at den norske sjomannskirka selger vaffler, saa jeg tror nok muligens at vi maa finne veien dit i lopet av disse dagene ogsaa...ingenting er som bestemors vaffler, men igjen, vaffler er vaffler...bedre enn ingenting;)

Vi snakkes nok...Kos dere i vaarsola:)

Hilde<3

"Hakuna Matata"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar