onsdag 8. april 2009

The Perfect Birthday!

I går hadde jeg jo bursdag, og det var min første bursdag uten mor, far og kjære Norge. Men det gikk veldig bra. Vi dro opp til hytta til Louise og Svien på Whistler på mandag. Louise og Svein er altså da tanten og onkelen til Hanne, mora til Hilde, og de bor her i Canada.



Her ser der meg og Svein i solveggen på hytta.



Og her er Hilde og Louise.

Og i går ble jeg da vekket til Sigholts egen bursdagas truddelutt, som går sånn her: tu tu tu tu tuuu tu.. Ja, det er bare en spesiell melodi også synger de tutu, og da kom de inn Hilde, Louise og Svein med norskeflagg, brownie og kaffe - må jo si at det begynte veldig bra... Så fikk jeg også kort, og et som var fra dem der hjemme, det var så koselig..( det vil si at Hilde hadde skervet det, men det var de som hadde sagt hva som skulle stå der..) Ble nesten litt rørt jeg, for det var så typisk mamma det som sto på kortet.





Så var det frokost med brunost og grovbrød, før jeg ringte til familien - de måtte jo få mulighet til å si gratulerer med dagen til meg, selv om jeg ikke hadde mobil som fungerte.

Klokka 09:30 satte vi oss i bilen og kjørte mot Whistler Mountain hvor vi skulle stå på snowboard og ski. Det var strålende vær, klar himmel, ikke noe vind og mildt og godt.

Og det var helt fantastisk, kjøre på snowboard igjen, vi koste oss noe helt sinnsykt. Svein var med oss, og det var veldig greit å ha med en lokalkjent, for det er et ganske så stort anlegg. Og Svein kan virkelig kjøre, han blir 80år og holder lett følge med oss - det står det respekt av.



Her ser dere oss to på toppen, helt supert. Klart utstyret var ikke det samme som det hjemme, regnbukse og greier, men det gjorde ingenting - vi fikk jo tross alt kjørt på snowboard og ski :)




Her har vi Svein i farta, sånn vil jeg også bli når jeg er 80 ;)


Whistler har noen helt enorme fjell, og det er helt genialt. Uansett hvor du ser så er det snødekte fjell. Dere som kjenner meg vet at jeg er veldig sånn: Hafjell er best uansett... Men nå må jeg innrømme det: Whistler er bedre, det er så vidt - men det er bedre ;)

På kortet jeg fikk av Hilde sto det at kl.15:30 var det slutt på dagen vår i bakken. Og når klokka nærmet seg 16:00 hadde vi levert ski og snowboard, og vi satte oss i bilen. Vi kjørte kanskje i 5min før vi stoppet utenfor et giga hotell, og det var der jeg skulle få resten av bursdagsgaven min fra Hilde - spa behandling. Så vi gikk ned og vi fikk 30min ansiktsbehandling, med hode og håndmassasje - det var rett og slett nydelig. Jeg viste jo ingenting om det, så jeg ble riktig så overraska.

Etter den herlige behandlingen dro vi tilbake på hytta, dusjet og dro ut igjen. Da spanderte Louise og Svein middag på oss. Og det var litt av en middag, forrett og greier. Hilde fikk endelig spist blåskjell, og jeg fikk noe brød til forrett før vi begge spiste kyllingfilet og noe fancy tilbehør.

Etter den deilig middagen dro vi igjen tilbake til hytta. Og de er ikke riktig kloke, for da hadde de en helt utrolig sjokoladekake med lys på :) hehe... Også champagne, ikke verst.



Ja, da vet dere det - hvordan lage den perfekte bursdag. Må bare takke igjen, takk for en helt fantastisk dag :)

Vi har det altså veldig bra, og vi synes det er veldig deilig å være i et hjem igjen. Det er også deilig vårvær her, noe vi ikke trodde vi skulle få oppleve i år.

Kjersti - "Hakuna Matata"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar