torsdag 16. april 2009

Det gode liv i San Francisco

Vi nyter fremdeles deilige San Francisco. Og som Hilde nevnte i forrige innlegg, saa har vi leid tandem sykler, og det ble en stor hit.. Det var virkelig morsomt, klart jeg klarer ikke helt aa sitte paa en sykkel i fullfart ned en bakke, og ikke se noe annet enn Hildes rygg og ikke kunne gjoere noe fra eller til...Men jeg kom meg da etter en stund. Og vi fikk sett Golden Gate Bridge.


href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhnupbx6tpuFYi0aRrQOsmPljY6_VMpIUpC2j-1lHyYN4JNI31UNewk1kZ3lb0NhyphenhyphenHiv3ef2X7ZTL6x1vkIjhWNK6E7FN3kMcLf8GSYKtBIiIyyjKXJ5BLN4feyHD56E_yGMdHGAzBmjxRJ/s1600-h/CIMG3203.JPG">


Ellers har vi besoekt mange forskjellige omraader, alt fra Castro og Hight Ashbery til Berkley. Og etter aa ha traska opp og ned de gatene her naa i mange dager, begynner vi aa bli ganske saa kjent, og vi liker det :) Det er en herlig by, og menneskene er veldig imoetekommende. De spoer om du trenger hjelp om du ser lost ut, de gir deg tips og sier at du har fine sandaler (vi har begge kjoept oss nye sandaler, og den foerste dagen vi hadde de paa oss, var det 3 stk som sa at de var bare saaaa fine, det er ikke saann en hoerer paa gata i Halden akkurat..) De er rett og slett herlige :)

I gaar ble det litt mer shopping, og det er rett og slett fordi det er kaldt her. Det er bukse, jakke og skjerf, og enda saa fryyyyser du! Saa da holder det ikke med 2 cardigans og en bukse, derfor ble det shopping. Og det var ikke vanskelig her i denne byen, men naa har vi satt en strek. Naa er det ikke mer handling paa resten av turen, vi kan kun handle en ting fra Vegas og en ting fra LA.. klart da er ikke suvenirer med da, men det er jo begrenset hvor mye det koster.

Ellers har vi jo SISTE NYTT:
Etter et par mnd paa reisefot med meg, vet Hilde at det heter ikke - Jeg vil ha en Jeep i Mercedes, men at faktisk Jeep er et eget merke... Og hun kan faktisk kjenne igjen flere bilmerker bare ved aa se siden paa dem, ikke verst.

Det som vi ogsaa merker godt er at vi er sammen hele tiden.. Og da merker vi ting med hverandre vi ikke har merket med andre foer. For det er jo ganske intenst, saa i stede for aa holde alle rare tanker inne, har vi en tendens til aa dele dem.. Eks. Her er det en matbutikkkjede som heter Bristol Farms, og da sa hun: Vet du hva jeg tenker paa naar jeg ser det der? Du vet visepresidentkandidaten til John McCain, hun hadde en datter, og ho fikk en baby med en som het Bristol... Ja, det var jo selvfoelgelig ikke sant? Det var det foerste jeg tenkte ogsaa :/ jeg vet ikke en gang hva visepresidentkandidaten heter...

Etter aa bo saa sentralt her i San Francisco, hvor vi bare kan gaa et lite stykke saa kommer vi til en park, synes hun det er helt for gaernt at festningen ligger en hel dagstur unna, saa vi ikke kan bruke den som en park. Ja det er en skikkelig langtur det der, fra Grimsroedveien til festningen..



Her ser dere meg i en av San Franciscos mange parker, hvor vi tar nok en siesta.. Vi tar en siesta ca en gang om dagen - livet er deillig :)

Og ellers har jeg funnet ut at jeg er en moteslave, og det kom som et hardt slag i ansiktet. For jeg har nemmelig sagt at jeg aldri skal gaa med tights, og hvertfall aldri kjoepe meg Jesus sandaler, vel hva gaar jeg med naa? Jo, tights og Jesus sandaler... Ironisk nok.

Vel, det var siste nytt. Paa loerdag drar vi mest sannsynlig til LA, for der er det meldt godvaer rett over helga, og da er det nok best at vi er der :)




Her er de paaskekurvene som Hilde skrev om i forrige innlegg, fine ikke sant?




Her ser dere det herlige synet av norsk melkesjokolade :)




Og her blir det norks Toro roemmegroet paa paaskeaften :)


Kjersti - "Hakuna Matata"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar