onsdag 14. januar 2009

Greytown

Beklager at det er lenge siden vi har skrevet, men alt bra med oss. I helga var vi i Durban. Dette er en veldig anerledes by en Cape Town, mer kuppert og frodig. Etter mye styr rundt det å finne riktig hostell, kom vi til slutt frem til Smith Cottage. Pat og Keith tok oss i mot, og det første Keith sa var: thanks for bringing them home. Pat og Keith driver hostellet i sitt eget hjem i nord Durban. Vi så litt av byen, men byen bærer preg av all kriminaliteten, det sto minst 1 vakt på hver bussholdeplass.

På søndag ble vi hentet av fam.Holst, de vi bor hos i Greytown. På tirsdag fikk vi møte Bongekile, fam. Bildøys ene fadderbarn - herlig møte. Hun er ei sprudlene og glad jente som det var lett å bli kjent med. Vi fikk også se kriken som Elin ( misjonær fra Øyer)har bygget opp, kirken som Kjersti har hørt om siden hun var liten. Bongekile inviterte oss også med i bryllup på lørdag - interesant :)

Vi har i dag vært med til Khayalami, barnehjemmet som fam. Holst driver. Det var mange herlige barn, Hilde fikk sin yndling - Pamela på 11mnd. Vi fikk være med å dele ut klær, noe som ikke var like enkelt for oss - vi sliter fortsatt litt med zulu ;) I etttermiddag var vi med Hans Christian til Lindelani, en bushdel av byen. Det bor ca 2000-6000 der i jordhytter. Her var det møte i et hus på ca 6 kvadratmeter med 13 barn og 14 voksne - once in a life time experience.

Vi bor hos fam. Holst, en familie som reiste hit for 5 år siden for å starte barnehjemmet. De er en herlig familie med 4 barn, som tar oss med på det som skjer. Heldig for oss har de sommerferie frem til tirsdag ;)

Neste torsdag forlater vi Sør-Afrika, og setter nesa mot India.

" Hakuna Matata"

1 kommentar:

  1. Hei Kjersti=)
    Møtte mammaen din Coop her om dagen, da jeg var på jobb, så snakka vi litt og ho ga meg adressa hit. Så utrolig spennende reise du og venninna di har gitt dere ut på! Drar veldig sannsynlig til USA i mars, så får reise litt jeg også:) Jeg håper turen blir veldig vellykket, og jeg skal prøve å følge med på bloggen deres så godt jeg kan=)
    Har også egen blogg: www.trinelille.blogspot.com, så linker til deres på min side;)

    Stor klem fra Trine:)

    SvarSlett